1. doppelherz.pl
  2. Marka Doppelherz
Historia produktów marki Doppelherz

DOPPELHERZ – SIŁA DWÓCH SERC!

Marka Doppelherz posiada długą tradycję. Nasze logo symbolizuje siłę dwóch serc. Pod marką Doppelherz kryje się szeroka gama wysokiej jakości preparatów. Zawarte w nich witaminy, minerały i specjalne aktywne składniki wspomagają zdrowy tryb życia.

HISTORIA

Historia firmy Queisser Pharma zaczęła się w roku 1897 w małej fabryczce w Hamburgu. Po skończeniu studiów farmaceutycznych młody Alfred Queisser wyruszył z Łużyc do Hamburga by szukać szczęścia jako fabrykant. Postanowił wyspecjalizować się w produkcji środków do pielęgnacji ciała, takich jak kremy, mydła w płynie czy pasty do zębów. Mimo wielu trudności firma stale się rozwijała, co można przypisać wyjątkowym zdolnościom jej założyciela.

Bardzo ważny rozdział w historii firmy zaczął się w 1919 roku. Wtedy to Josef Peter Hennes, farmaceuta z Essen, przy użyciu ziół i innych naturalnych składników opracował recepturę znanego do dziś toniku Doppelherz. Założył też firmę o tej samej nazwie i z dużym powodzeniem sprzedawał swój preparat.

Niedługo potem obie firmy połączyły się pod nazwą Queisser Pharma. Od późnych lat siedemdziesiątych spółka należy do Dethleffsen Holding, rodzinnego przedsiębiorstwa z Flensburga z tradycjami sięgającymi 1738 roku. Od 1987 roku siedziba Queisser Pharma znajduje się we Flensburgu.

1919

W 1919 roku Josef Peter Hennes, farmaceuta z Essen opracował na bazie ziół i innych naturalnych składników recepturę odpowiednika dzisiejszego Toniku Doppelherz. Założona przez niego firma o tej nazwie rozpoczęła produkcję i skuteczną dystrybucję tego preparatu.

Lata pięćdziesiąte

Dzięki intensywnej kampanii reklamowej tonik Doppelherz szybko staje się popularny. Łatwe do zapamiętania logo przedstawiające dwa serca stało się dla milionów ludzi symbolem zdrowia, witalności i dobrego samopoczucia. W latach pięćdziesiątych produkt reklamowały eleganckie i uśmiechnięte gospodynie domowe, ubrane w charakterystyczne dla marki kolory: czerwony i czarny. Przy wielu okazjach Tonik Doppelherz okazywał się idealnym prezentem.

1982–1996

Telewizyjna kampania reklamowa toniku Doppelherz, trwająca kilkanaście lat zyskała wielką popularność wśród widzów i uznana została za kultową.

1998

Specjalne opakowanie świąteczne oraz świąteczny film reklamowy spowodowały, że Tonik Doppelherz stał się najczęściej kupowanym prezentem na Gwiazdkę. Bohater naszego filmu reklamowego – sympatyczny Święty Mikołaj zdobył serca widzów w okresie świąt w 1998 roku.
W Polsce spot ze świętym Mikołajem cieszył się szczególną sympatią widzów.

W Polsce spot ze świętym Mikołajem cieszył się szczególną sympatią widzów.

XXI wiek

Pod marką Doppelherz występują również produkty w kapsułkach i tabletkach. Zgodnie z naszym mottem „wszystko dla serca” wykorzystujemy naszą wiedzę i doświadczenie do opracowywania nowych produktów. Poza tonikiem, firma Queisser przoduje także w produkcji preparatów czosnkowych, witaminowych i na bazie żeń-szenia, jak również opracowała preparaty zawierające np. kwasy omega-3, glukozaminę i fitosterole sojowe. Bliższe informacje na temat produktów Doppelherz mogą Państwo uzyskać w kolejnych rubrykach naszej strony.